Boekel Zuid en Huize Padua, Boekel te Noord-Brabant

15 km Wandelroute Boekel Zuid en Huize Padua, te Boekel

Route door een gedeelte van Boekel. Via zandwegen en bossen naar Huize Padua. vanaf Huize Padua over zeer rustig wandelgebied waar de kans op "wild" zeer aanwezig is, retour naar Boekel.

Opgesteld door: J. van Lankveld op: 29-7-2017

Parkeerplaats achter de kerk (Wit-Gelekruispad). Wandel richting apotheek (steegje). Na de apotheek linksaf naar kerk.

Start : Met je rug naar de deuren van de kerk, loop klein kerkpleintje over en steek zebrapad over. Loop naar kunstwerk en houdt hier rechts aan. Loop langs de “gouden fiets” van oud-wielrenster Leontien van Moorsel.

Loop richting de Rabobank en ga bij lunchroom “Nia Domo” rechtdoor richting bushokjes. (Kennedystraat). Ga bij de bakkerij linksaf (De Raadstraat).  Neem de 1e straat RA (Churchillstraat), Neem de 1e straat LA (vd.Horststraat), Daarna de 1e straat RA (Irenestraat) en dan weer de 1e straat LA (Franse Pad), Knooppunt 12 volg 36, dit wordt later een fiets/wandelpad. Volg Stenderpad. Bij hekjes rechtdoor, grindpad. Negeer zijweg naar links en negeer later zijpaden, blijf grindpad volgen. Bij bankje en knooppunt 36 rechtdoor richting KNP 37. Bij einde asfaltweg oversteken en paadje in (wn).

Bij KNP 37 schuin rechts richting KNP 76. Einde straat RA (Vinkenlaan). Op Y-splitsing schuin rechts (Mezenlaan). Op T-Kruising RA en bij bocht naar links rechtdoor een grindpad langs hekwerk.

Bij hekwerk/poort bereikt u KNP 20, ga hier RA langs waterloop richting KNP 21. Bij KNP 21 bij sluis LA richting KNP 72. Op kruising RA langs bosrand. Blijf dit pad langs de bosrand volgen en negeer zijpaden. Blijf het meest rechtse pad zo’n 250 meter volgen tot Y-splitsing.

Op Y-splitsing wn-route volgen, rechtsaf langs bosrand. Einde pad RA langs hekwerk (wn). Boven op heuvel RA (wn) . U komt uit op een asfaltweg, deze oversteken en rechtdoor smal bospaadje in omhoog. (U kunt bij de asfaltweg ± 50 meter naar rechts lopen, hier is een brasserie “Bike & Bite” (maandag gesloten). Volg later pad naar rechts en negeer een klein zijpaadje links naar een heuveltje. Loop rechtdoor richting schuur en blijf de wn-route volgen, een pad over heuveltjes en negeer zijpaden. Na enkele heuveltjes pad naar rechts (!!) wn-route. Blijf deze route volgen en u komt uiteindelijk uit op een onduidelijk rood grindfietspad. Ga hier RA. Bij KNP 72 rechtdoor richting KNP 71.

Bij KNP 71 rechtdoor richting KNP 59 (asfaltweg oversteken). 3x zijpaden negeren. Pad volgen langs crossbaan (wn). Let op (!) voor springschans met nummer 11 een klein paadje in, schuinrechts (wn).

Op spitsing RA (blauwgroen paaltje) en het gammele bruggetje over. Na brug op splitsing LA.

Rechtdoor een breed zandpad. Op splitsing LA (oranje paaltje). U komt bij KNP 59, volg 81 rechtdoor, langs Landmeersche Loop. Ga LA over  ’t Brouwersbrugje en ga rechts over de houten bruggetjes over het water. (Als u het niet vertrouwd dan kun je ook rechts langs de rand lopen. Het zijn namelijk zeer smalle bruggetjes. Na het laatste bruggetje wandel richting kerktoren over het grasland. Blijf rechtdoor lopen langs informatiebord. Ga RA over bruggetje en ga dan LA langs haag. Bij asfaltweg LA (bebouwde kom in).

Na museum 1e pad RA (wn). Bij KNP 81 RA paadje richting 87, wordt later asfaltweg. Op het einde RA naar muur. Bij einde muur rechtdoor langs waterloop (wn). 1e pad RA (wn) langs rand en negeer de zijpaden. Na ongeveer 500 meter komt U uit bij een breed water en steekt hier over, tussen hekwerk door en vervolg de wn-route RA.

Bij groen paaltje, volg pad schuin naar links. Steek asfaltweg over. Bij kruising rechtdoor. Einde pad LA en meteen weer LA.

Direct na zendmast meteen RA en daarna het 1e pad LA, daarna rechtdoor (pad naar rechts negeren). Op kruising bij dikke boom RA. Einde LA (parallel aan asfaltweg). Rechtdoor blijven volgen. De paden naar links negeren. Let op (!) Na bocht naar links, meteen RA smal paadje in naar bank en asfaltweg. Steek asfaltweg over en ga rechts het bos in, bij bord “Opengesteld”. Meteen LA richting de omheining van een weiland. Blijf dit pad rechtdoor volgen tot asfaltweg. Ga LA op asfaltweg. Na huisnummer 11 RA langs haag.

Bij poort RA (rechts langs hekwerk lopen). Het 1e pad bij een oude omgevallen boom RA. Pad is in het begin een beetje onduidelijk. Het meest duidelijke pad blijven volgen tot T-splitsing. Bij T-splitsing LA. Einde pad na weiland LA. Bij verharde weg aangekomen RA (wn). Einde weg bij KNP 84 LA richting KNP 78. Weg blijven volgen tot einde.

RA fietspad. Na ± 50 meter bij KNP 78 LA, richting KNP 74.

1e Pad RA tegenover de camping. (als u 100 meter doorloopt over de asfaltweg, komt u weer uit bij de brasserie van het begin van de route). Bij zanduitrit pad blijven volgen (iets naar links) Bij T-splitsing waar u links een bank ziet, gaat u RA een pad omhoog. 2x een pad naar links negeren.  Bij splitsing kunt u kiezen rechts of links, komt namelijk weer op hetzelfde punt uit. Pad naar rechts wat omhoog gaat NIET nemen. Volg de wn-route rechtdoor. De zijpaden negeren. Let op (!) waar wn-route links gaat, gaat u rechtdoor richting een schuine dikke boom. Bij die boom bocht naar links nemen en het 1e pad rechts op de kruising.

Bij blauw paaltje rechtdoor. Op Y-splitsing RA (blauw paaltje). Grasveld oversteken, volg blauwe paaltjes. Na betonnen brug RA (blauw paaltje, zandpad) Bocht naar links. Weer een betonnen brug over en LA langs een vijver, richting KNP 76. Het verharde pad langs de vijver blijven volgen tot over de brug. Meteen na de brug RA langs vijver. Dit pad langs de vijver blijven volgen. Na vijver het pad rechtdoor vervolgen tot einde bij asfaltweg.

Bij asfaltweg LA en meteen RA (Grootveld) na ± 50 meter LA (Hoogveld). Rechtdoor (Middenveld). Bij het einde rechtdoor, een fiets/wandelpad. Aan het einde van dit pad LA en meteen rechtsaf een fietspad/wandelpad met een rode paal langs een straat. (Kerkenekkerpad). Blijf dit wandel/fietspad volgen tot KNP 42. Ga daar rechtsaf richting KNP 59. Bocht naar links (wn-route volgen) grintpad. Bij de volgende bocht waar de wn-route naar rechts gaat, gaat u LA langs een waterloop. Blijf dit pad volgen en houdt de waterloop aan uw rechterhand.

Einde pad bij asfaltweg LA. Daarna 1e straat RA (Parkweg). Einde straat LA (Parkweg) 1e straat LA richting speeltuin, daarna  1e straat  RA langs een sporthal. Aan het einde RA en na ± 20 meter meteen LA. (Wit-Gelekruispad) U loopt nu over de parkeerplaats.

Na huisarts RA richting apotheek. Na apotheek LA dan komt u weer bij de deuren van de kerk uit.

Kerk Boekel, Kerkstraat 37, 5427 BB te Boekel. Plan Route

parkeerplaats achter kerk ( Wit-Gelekruispad)

De wandelroute is hondvriendelijk. Honden zijn toegestaan in dit gebied.

Beeld Leontien van Moorsel Beeld Leontien van Moorsel
Straatbibliotheek Straatbibliotheek

Deze wandeltocht is ook beschikbaar op een zeer gedetailleerde topografische kaart boekel-zuid-en-huize-padua.pdf. Het printen van deze topografische kaart kan door gebruik te maken van de mogelijkheden die de PDF reader biedt.

Brasserie Bike en Bite

Peelstraat 22
5427 EG

Nia Domo

Sint Agathaplein 6
5427 AB

1. Willem 10 augustus 2017 om 19:33

Onlangs deze route gewandeld. Prachtige route!