Vlasroot-route, Riethoven te Noord-Brabant

20 km Wandelroute Vlasroot-route, te Riethoven

Wandeltocht langs beek de Run, het riviertje de Dommel, langs de Vlasrootvennen en door het bosgebied Einderheide. Langs de Run gaat de wandeltocht langs het Groot Goor is een smal, langgerekt broekbos. Omdat het gebied erg nat is lopen er geen wegen of paden doorheen, gevolgd wordt het gras-/schouwpad langs de Run. Het prachtige beekdal van de Dommel bestaat uit houtwallen, hooilanden, weilanden, akkers, bossen en heideveldjes. De Vlasroot is een klein vennengebied met twee vennen, de Grote Vlasroot en de Kleine Vlasroot. Waar de naam Vlasroot vandaan komt is onduidelijk. De voor de hand liggende gedachte, dat de plassen vroeger gebruikt werden om vlas in te roten (het weken van vlashalmen) is waarschijnlijk niet juist. De Einderheide is een groot aaneengesloten naaldbosgebied. Als bezienswaardigheid komt men langs De Volmolen of Waalrese Molen, een watermolen op de Dommel. 85% van deze wandeltocht is onverhard.
De wandeling gelopen door Willem, fotoverslag met uitgebreide achtergrond informatie.

Opgesteld door: Adrie Raaijmakers, op: 28-9-2013, laatst bijgewerkt op: 10-1-2023

Met de rug naar de hoofdingang van kerk (aan zijde van de kerktoren) RA richting kruising vertrekken, vervolgens bij de kruising RD, “Gildestraat”, de weg volgen tot weg aan rechterhand direct na woning nr.24, zijweg aan linkerhand negeren.
Bij deze weg RA, “Stevertsebaan”, de weg volgen tot bocht naar rechts, zijweg negeren.
Bij deze bocht RD, onverhard pad met gescheiden grind-/fietspad.
RD, smal pad tussen woning en bosperceel aan rechterhand negeren.
Direct na bankje, bij bosperceel aan rechterhand RA, smal pad door het bosperceel.
Na verlaten van het bosperceel RD, pad aan linkerhand negeren, breder pad met bosrand aan linkerhand, verderop gaat het onverharde pad over in een verharde weg.
Bij splitsing links aanhouden, de verharde weg verder volgen.
Bij T-splitsing RA, doorgaande weg, iets verder voorbij woning nr.13 LA, breed onverhard pad met gescheiden fietspad en ANWB paddenstoel 21687/001 richting “Steensel”, wn route.
Voorbij beek de Run RA, gras-/onderhoudspad met de beek aan rechterhand, kn37 volg 93, na ca. 550m via stuw de beek oversteken, aan overzijde buigt het pad naar rechts.
Iets voorbij deze bocht bij informatiepaneel “Beekdal de Run Grootgoor” LA, door de rand van het beekdal met landbouwperceel aan rechterhand, verderop het pad over de brede kade volgen tot men het beekdal via een klaphek verlaat.
Voorbij het klaphek, bij T-splitsing LA, kn93 volg 94, de verharde weg volgen tot 4-sprong in bocht naar links van de weg ruim voorbij de beekdalbrug over de Run.
Bij deze 4-sprong de weg met bocht naar links verder volgen, wn route.
T.h.v. woning nr.12 RA, bospad, kn94 volg 70, het pad volgen tot 3-sprong voor een landbouwperceel, zijpaden negeren.
Bij deze 3-sprong rechts aanhouden, pad door de rand van het landbouwperceel met bosrand aan rechterhand, wn route.
Voorbij het landbouwperceel, bij kruising RD, de wn route wordt verlaten, iets verder bij T-splitsing LA.
Na ca. 80m RA, smal pad over een lage kade met groot ven aan linkerhand.
Bij T-splitsing LA, het pad met het ven aan linkerhand volgen tot T-splitsing voor een parkeerterreintje, iets voor de T-splitsing buigt het pad naar links.
Bij deze T-splitsing RA richting verharde weg, iets verder bij T-splitsing LA, fietspad langs de verharde weg, vervolgens na ca. 50m RA, het brede onverhard pad aan overzijde van de weg inlopen.
Bij 4-sprong RD, pad met houten afsluitboom en NM bordje “Dommeldal” door de bosrand, verderop voor het riviertje de Dommel buigt het pad naar links, pad met het riviertje aan rechterhand.
RD, smal pad door bosschages aan linkerhand negeren, pad langs de Dommel verder volgen.
RD, klaphek aan linkerhand negeren, pad langs de Dommel verder volgen, na ca. 350m buigt het pad naar links weg van de Dommel en gaat door een klaphek, voorbij het klaphek richting doorgang in bosschages aan overzijde van het grasland lopen, voorbij deze doorgang rechts aanhouden richting houten voetgangerssluis aan overzijde, voorbij deze voetgangerssluis RD richting houten poort met klaphek aan de overzijde van het volgende perceel, de percelen grasland via het klaphek verlaten.
Na verlaten van de percelen grasland, bij T-splitsing RA, breed onverhard pad.
In flauwe bocht naar links van het pad, voor picknicktafel RA, grindpad, verderop buigt het pad naar links, voorbij twee klaphekken en een smal veerooster buigt het half verhard pad naar rechts richting een brugje, ruim voorbij het brugje verlaat men het begrazingsgebied weer via een smal veerooster.
# Na verlaten van het begrazingsgebied is aan linkerhand een pad en een vlonderpad door een waterberging, voor geïnteresseerden men kan hier een klein extra lusje van ca. 600m lopen over het vlonderpad.
Iets voorbij bocht naar rechts met het smalle veerooster RD, half verhard pad aan linkerhand negeren, wn route, het half verhard pad verder volgen tot 4-sprong bij verharde weg, zijpaden negeren.
Bij deze 4-sprong RA, verharde weg, “Heuvelstraat”, kn45 volg 1.
RD, onverhard pad aan linkerhand negeren, de wn route wordt verlaten, het onverharde pad volgen tot kruising, zijpaden negeren.
Bij deze kruising RD, half verhard pad, verderop t.h.v. boerderij gaat het half verharde pad over in een verharde weg en buigt naar rechts.
RD, onverhard pad aan linkerhand negeren, kn1 volg 72.
Bij kruising RA, fietspad langs doorgaande weg, kn72 volg 71.
# Verderop staat rechts van de weg watermolen de Volmolen, een in 1992 herbouwde watermolen met een 13 eeuwen oude historie.
T.h.v. de watermolen LA camping “De Volmolen” oplopen, blauwe NM route, kn71 volg 46.
RD, grindpad, weg aan rechterhand negeren, direct daarna voor haag LA, blauwe NM en wn route, bij grasveld rechts aanhouden, iets verder verlaat men het campingterrein en volgt men een smal pad met het riviertje de Dommel aan linkerhand, blauwe NM en wn route.
Iets voorbij bocht naar rechts LA, blauwe NM route, de wn route wordt verlaten, iets verder knuppelbrugje over, volg de blauwe NM route tot een T-splitsing iets voorbij een bocht naar links.
Bij deze T-splitsing LA, blauwe NM route.
Na ca. 150m LA door klaphek, wn en blauwe NM route, door linkerzijde van grasland naar de overzijde lopen, halverwege passeert men een poel, in de hoek aan overzijde door een klaphek en iets verder een smal brugje over.
Voorbij het brugje, bij T-splitsing RA, kn46 volg 32, de blauwe NM route wordt verlaten, pad met beek aan rechterhand, verderop t.h.v. bankje buigt het pad naar links weg van de beek.
Bij 3-sprong RA, wn route, pad door bosschages.
Bij splitsing rechts aanhouden, wn route, voor het bos buigt het pad met flauwe bocht naar links met in deze bocht een voorde met vlonder, het pad met de bosrand aan rechterhand verder volgen tot 4-sprong.
Bij deze 4-sprong rechts aanhouden, breder pad, wn route.
Iets voor doorgaande weg, bij kruising met weg “Loonderweg” RA, wn route, de weg volgen tot kruising ca. 200m voorbij beek de Keersop, iets voor de beek passeert men kn32 volg 30.
Bij deze kruising RD, onverhard pad door bosrand, kn30 volg 95, het pad volgen tot splitsing voor een viaduct, zijpaden negeren .
Bij deze splitsing links aanhouden het viaduct over, wn route, voorbij het viaduct het RD het brede pad ca. 250m verder volgen tot 4-sprong met schuin naar links een breed pad met houten afsluitboom en aan rechterhand een smaller pad met greppel.
Bij deze 4-sprong RA het smallere pad met greppel inlopen, het pad RD volgen tot bocht naar links met aan rechterhand zicht op de doorgaande weg, zijpaden negeren.
Ca. 80m voorbij deze bocht RD, smal bospad aan linkerhand negeren, direct daarna bij splitsing rechts aanhouden.
Iets verder rechts aanhouden richting de bosrand, direct daarna iets voor het verlaten van het bos LA, bospad ruiterroute 31 met bordje “Welkom in de gemeentelijke bossen”.
Bij kruising RA richting landbouwperceel, ruiterroute 31, voor het landbouwperceel buigt het pad naar links het bos weer in.
Ca. 40m voorbij deze bocht links aanhouden, de ruiterroute wordt verlaten.
Bij T-splitsing LA, direct daarna RA.
Bij T-splitsing RA, het brede pad volgen tot 4-sprong met aan linkerhand een landbouwperceel, zijpad negeren.
Bij deze 4-sprong RD, breed pad met landbouwperceel aan linkerhand, wn route, halverwege het landbouwperceel RD, pad aan rechterhand negeren, wn route, het pad verder volgen tot smal pad aan linkerhand iets voorbij trimparcours oefening 15 aan rechterhand met daarachter een visvijver.
Bij dit pad LA, iets verder buigt het pad naar links en gaat door de rand van de open plek met de open plek aan linkerhand, zijpaden aan rechterhand negeren.
Aan smalle zijde van de open plek, voorbij bankje met informatiepaneel, bij splitsing links aanhouden, iets verder buigt het pad met flauwe bocht naar rechts het bos in, het pad verder volgen tot kruising met smal pad, zijpaden negeren.
Bij deze kruising RD, men passeert trimparcours oefening 10 “over onder”.
Bij T-splitsing met aan linkerhand trimparcours oefening 11 RA, vervolgens t.h.v. bankje LA.
Bij kruising RD, het pad volgen tot T-splitsing met aan rechterhand een half open plek.
Bij deze T-splitsing LA, direct daarna bij 4-sprong scherp RA, het pad met de half open plek aan rechterhand volgen tot Y-splitsing met aan overzijde van de Y-splitsing een woning, pad aan linkerhand en voorbij de open plek pad aan rechterhand negeren.
Bij deze Y-splitsing rechts aanhouden, aan linkerhand passeert men de inrit van de woning, het pad dat verderop overgaat in een verharde weg volgen tot grindpad aan linkerhand t.h.v. woning 4a/4.
Bij dit grindpad scherp LA, kn29 volg 23, iets verder gaat het grindpad over in onverhard pad, “Oude Schoolweg”, na ca. 120m wordt de wn route verlaten, het pad verder volgen tot kombord “Riethoven”, zijpaden negeren.
Iets voorbij het kombord, bij 4-sprong RD, smal grindpad.
Bij kruising met verharde weg RD, het grindpad geheel uitlopen.
Aan einde van het grindpad rechts aanhouden, de weg volgen tot 4-sprong voor pleintje.
Bij deze 4-sprong RA richting de kerk, het startpunt.

NM = Natuurmonumenten
Groen/gele markeringen, kn staat voor een knooppuntpaaltje met genummerde richting, wn staat voor netwerk routepaaltje met alleen richting.

St. Willibrordus Kerk, Dorpsplein 6, 5563 BD te Riethoven. Plan Route

Parkeren kan in de directe omgeving van de kerk.

Bushalte Kerk, Riethoven.

Het Groot Goor Adrie: Het Groot Goor
Doorkijk op ASML gebouw Adrie: Doorkijk op ASML gebouw
Spannend pad langs de Dommel Adrie: Spannend pad langs de Dommel
Omgeving van het Groot Goor Adrie: Omgeving van het Groot Goor
De Grote Vlasroot Adrie: De Grote Vlasroot
De Grote Vlasroot maar nu in een ander seizoen Adrie: De Grote Vlasroot maar nu in een ander seizoen
De Volmolen of Waalrese Molen Adrie: De Volmolen of Waalrese Molen
Omgeving Riethoven Adrie: Omgeving Riethoven

Deze wandeltocht is ook beschikbaar op een zeer gedetailleerde topografische kaart vlasroot-route.pdf. Het printen van deze topografische kaart kan door gebruik te maken van de mogelijkheden die de PDF reader biedt.

Restaurant Vandeijck

Dorpsplein 4
5561 AV Riethoven

De Volmolen

Volmolen 1
5561VH Riethoven

1. Adrie 17 november 2022 om 11:09

Gisteren 16 november 2022 de wandeltocht samen met de Vlasroot-de kleine tocht gecontroleerd. Het is inmiddels ruim een jaar geleden dat de werkzaamheden aan N69 en begin dit jaar bij de Run afgerond zijn. Op een paar plaatsen waren wat kleine veranderingen. De routebeschrijving is hierop aangepast en weer actueel. Veel wandelplezier!

2. Adrie 13 februari 2022 om 16:13

Inmiddels is het beekdal van de Run ook aangeplant en de werkzaamheden bij de stuw zijn afgerond. In het nieuwe gedeelte met de meanderde beek wordt de goed te belopen iets hoger gelegen rand aan de oostzijde gevolgd en verderop een brede lage kade. Het alternatief is uit de routebeschrijving gehaald en van de kaarten verwijderd. Veel wandelplezier!

3. Marco 5 februari 2022 om 21:02

Super leuke en afwisselende route. Met een frisse start in de ochtend en later een lekker zonnetje erbij was dit een mooie tocht. Ik heb de originele route gelopen op GPS. De werkzaamheden bij de Run lijken voltooid nu ook de begroeiing is aangeplant. Alhoewel ik nog niet echt een wandelpad kon ontdekken. Maar over de hoge kade/dijk ging het best goed. Aangezien ik mbv GPS de route liep heb ik geen idee of de originele routebeschrijving voor dit deel nog klopt.

In ieder geval bedankt voor de tocht!

1. Adrie 6 februari 2022 om 07:07

Marco bedankt voor de reactie! De huidige routebeschrijving is gebaseerd op de situatie eind november 2021, de graafwerkzaamheden waren toen afgerond maar nog niets aangeplant. Ik heb door het beekdal gelopen tot een betonnen brugje wat toen prima ging. T.h.v. een betonnen brugje werd het drassiger en ben ik uitgeweken naar de kade en deze verder gevolgd. De track en de routebeschrijving zijn hierop gebaseerd. Na een wat langere droge periode ga ik weer kijken hoe de situatie dan is om de aanpassing definitief te maken.

4. Adrie 29 november 2021 om 16:15

De werkzaamheden bij de Run zijn al aardig gevorderd. Een deel van de beek meandert weer de werkzaamheden bij de stuw zijn nog in volle gang. Omdat de werkzaamheden aan N69 afgerond zijn een alternatief gemaakt voor de het deel langs beek de Run.

5. Adrie 30 oktober 2021 om 18:16

De werkzaamheden aan de Run zijn gestart, er worden nieuwe meanders gegraven. Voorlopig is deze wandelroute gesloten. De verwachting is dat het project eind dit jaar (2021) gereed is.

6. Frank 26 maart 2021 om 17:59

Inderdaad een prachtige rustgevende tocht! En daar kan zelf een N69 in aanleg niks aan veranderen 🙂

7. Jan 14 maart 2021 om 07:41

Gisterenmorgen vanuit thuis vertrokken met flinke regenbuien naar Riethoven.
    De route gewandeld met gpx, dit ging goed.
    Wel wat modderig nabij n69 door de werkzaamheden ,maar te doen.
    Een mooie route,zoals we er al meer hebben gewandeld van klik en print in coronatijd.
    Om 8.00 uur vertrokken en 12.15 terug met droog weer maar flink wat wind.
    En hier en daar een hindernis door wat boompjes.

Adrie Ton en Jan

8. Adrie 8 maart 2021 om 14:37

Gisteren de wandeltocht samen met Vlasroot-de kleine tocht gecontroleerd en aangepast aan de huidige situatie van de weg N69 in aanleg. De nieuwe voetgangersbrug Einderheide (foto rechtsonder) over de N69 die recent is opengesteld is in de wandelroute opgenomen. Op een punt bij het viaduct in aanbouw over het beekdal van de Run kunnen de werkzaamheden nog wat overlast geven, het toekomstig traject van de weg die in de toekomst onder het viaduct doorgaat is aan een zijde van N69 al zichtbaar in het veld. De routebeschrijving is weer actueel. Veel wandelplezier!.

9. TeamRens 23 augustus 2020 om 06:48

Heel mooie wandeling. En op dit moment (Augustus) overal de heide in bloei/

1 aanvulling: “Bij deze kruising RD, onverhard pad door bosrand, kn30 volg 96.” Dit moet zijn: Bij deze kruising RD, onverhard pad door bosrand, kn30 volg 95.

1. Adrie 23 augustus 2020 om 13:11

TeamRens bedankt voor het melden! Het nummer is aangepast.

10. Adrie 4 mei 2020 om 12:36

De wandelroute is gewijzigd. Een pad van de Keersopperdreef naar het bosgebied de Einderheide dat na aanleg van de N69 niet meer toegankelijk is is uit de wandelroute gehaald. De wandelroute gaat nu via het Loondermolenpad en de rand van Dommelen naar de Einderheide. In de Einderheide gaat de wandeltocht nu om het Huisven. Voordat men op pad gaat kijk even op de site van Grenscorridor N69 zie link onder de routebeschrijving. De foto is van het pad rond het Huisven. Veel wandelplezier!

11. Willem van Gerwen 21 september 2019 om 10:36

Mooie wandeling. Heb deze gelopen op woensdag 18 september 2019 en een verslag gepubliceerd om mijn site: Verslag en fotoreportage.
    De route is duidelijk beschreven.

1. Adrie 21 september 2019 om 14:43

Willem bedankt voor de reactie, mooi verslag van de wandeltocht op jouw site! Een deel van deze wandeltocht staat de komende tijd aardig wat veranderingen te wachten zoals De Run die weer gaat meanderen maar ook de nieuwe N69 die aangelegd gaat worden.

12. Han 7 juni 2018 om 22:49

Vandaag deze route gelopen, prachtige wandeling.
    Alleen langs het riviertje de Run was het pad bijna onbegaanbaar door het veel te hoge gras en de brandnetels op het eerste stuk, wat verderop moest ik door de begroeiing een heel stuk door het bos.

1. Adrie 8 juni 2018 om 10:23

Han bedankt voor de reactie! Je loopt langs de Run over een schouw-/onderhoudspad vooral in deze periode kan de begroeiing wat hoger zijn. Dergelijke paden worden een tot twee per jaar gemaaid samen met onderhoud aan de Run, meestal is dit in het begin van de zomer. Maait men twee keer dan wordt dit vaak in de herfst gedaan.

13. Nellie wesel 14 maart 2018 om 17:03

Vandaag onder optimale omstandigheden, 10-12* en zon, deze route gelopen. Wij vonden het een van de mooiere routes, terwijl tot nu toe, alle routes goed bevallen zijn.
    We verbazen ons erover dat u zoveel mooie routes voor ons heeft.
    Dank hiervoor!

1. Adrie 14 maart 2018 om 17:53

Nellie Wesel bedankt voor de reactie! Het is inderdaad een mooi gebied vooral de omgeving van de Vlasroot vennen en in de directe omgeving van de Dommel. Jammer dat het gebied tussen de Einderheide en de Vlasrootvennen in de nabije toekomst doorsneden wordt door de nieuwe N69. Hopelijk wordt de aanleg met voldoende nieuwe natuur gecompenseerd zodat het gebied toch aantrekkelijk blijft als wandelgebied.

14. Annie van Neerven 29 november 2017 om 08:13

Fraaie route door typisch Brabants Kempenlandschap

15. Jan Hartman 30 oktober 2017 om 12:14

De wandeling 29 oktober 2017 gewandeld. Schitterend

16. Irene 16 oktober 2017 om 19:46

Wij vonden het een mooie afwisselende route met een goede afwisseling tussen bos, weiland en allerlei water. Wij vonden het lusje in Broekhoven (Punt 1: Bij splitsing rechts aanhouden… tot …vervolgens voorbij boerderij nr.15  RA… niets moois toevoegen aan de wandeling, aangezien de Schoolstraat en broekhovensestraat allebei vrij drukke verharde wegen zijn. Wij zouden dit een volgende keer vervangen door ‘Bij splitsing links aanhouden, einde weg rechts en dan meteen LA, onverhard pad…
    Wij hebben de route gelopen met GPS, dus geen opmerkingen verder over de routebeschrijving.

1. Adrie 17 oktober 2017 om 06:11

Irene bedankt voor de reactie! Bij dat extra lusje kom je langs enkele langgevel boerderijen met inderdaad het nadeel dat men langs de wat drukkere Schoolstraat en Broekhovensestraat loopt. Ik ga het lusje uit de route halen.

2. Adrie 22 oktober 2017 om 14:01

Het lusje is uit de wandelroute gehaald.

17. Rene, Nell en Soca (hond) 13 maart 2015 om 15:21

Gisteren op een zonnige dag deze mooie wandeling gelopen. Voor hondenbezitters is dit 1 van de mooiste wandelingen die we tot nu toe gelopen hebben. Er staan weinig verbodsborden en vooral op het stuk langs De Run is er een zee van ruimte!
    Wat de tekst ook aangaf het is hier en daar erg drassig. Vooral langs het laaggelegen stuk van de Dommel ( net na uitbater de Volmolen) was het oppassen geblazen anders was je zo je schoen kwijt!
    We hebben geen fouten in de tekst kunnen ontdekken!
    Afstand (21 km) klopte als een bus!! Aanrader!

Foto’s van links naar rechts: Langs de Run, Bosje onderweg en Langs de Dommel.

18. Herman 12 maart 2015

Vandaag deze route gelopen met veel plezier. Het is een mooie tocht die ook in deze tijd van het jaar veel te bieden heeft. Twee kleine opmerkingen over de beschrijving in sectie 8:

Verwijzing naar knooppunten lijkt onzeker:
    … camping “de Volmolen” oplopen, blauwe NM route, kn71 volg 96 …
    Tussen kn 71 en kn 96 is er een knooppunt bijgekomen en er staan een paar losse wijzerpaaltjes langs de weg. Men is kennelijk bezig met het netwerk.

Ander punt:
    Bij het verlaten van het bosgebied draait de route eerst scherp naar het noorden.
    Ook deze plaats lijkt een "T-kruising bij de rand van het bos". Daar ben ik fout gelopen.
    Het pad dat daar naar links gaat, splitst op in vele sporen die alle doodlopen in modder en braamstruiken. Om dit te vermijden, zou de tekst als volgt kunnen worden aangepast:

Bij T-splitsing aan rand van bosgebied LA, de blauwe NM route wordt verlaten.

Hiervoor in plaats bijvoorbeeld:
    Volg de blauwe NM route tot deze het bos verlaat.
    dan bij T-splitsing LA, de NM route wordt verlaten.

1. Adrie 21 maart 2015 om 08:40

Herman bedankt voor de reactie! Het verbetervoorstel is in de routebeschrijving opgenomen. Het genoemde punt ligt inderdaad ook dicht tegen de rand van het bos, tijdens samenstellen van de wandelroute was het “pad” op linkerhand niet meer dan een inham in het bos. Aan knooppunten wordt wel vaker gesleuteld, in de beschrijving zijn ze dan ook alleen bedoeld als extra herkenningspunt. In de beschrijving is 96 doorgestreept bij kn71 volg 96. Wil een volgende wandelaar het nieuwe nummer doorgeven, bij voorbaat bedankt!

19. Frans 27 december 2014

Gisteren gelopen met mooie weer.
    Een mooie afwisselde route. Heel mooi langs de run en dommel . Onderweg ook een valkenier met een havik bezig leuk om te zien

20. Adrie 24 augustus 2014

Ik ben bij het riviertje de Dommel gaan kijken. Het klaphekje is goed zichtbaar, vermoedelijk is er niet voldoende ver doorgelopen, zie voetnootje van Jo Heylen 18-08-2014 . Als extra informatie heb ik ook de afstand tot het klaphekje in de beschrijving vermeld.

21. Jo Heylen Lier Belgie 18 augustus 2014

Wij hebben afgelopen zondag ons ook gewaagd aan de grote vlasrootroute, met stormachtig weer. Deze route komt binnen in onze top-10: afwisselende omgeving, langs de run en dommel. Goede beschrijving, alleen bij het verlaten van de dommel: onder nr. 5: bij hoek van afrastering door klaphek hebben we ons vergist of het klaphek is overgroeid met riet, wij hebben het niet gezien, dan maar door de koeienweide gelopen, volgend op onze GPS en uiteindelijk toch terug op de goede weg geraakt! Alvast proficiat aan de maker, het heeft ons deugd gedaan door het mooie brabantse landschap te struinen.

1. Adrie 18 augustus 2014 om 08:40

Jo Heylen bedankt voor het melden! Ik ga binnenkort kijken of er bij punt 5. iets is veranderd.

22. Lennard 10 oktober 2013

Afgelopen zondag gelopen met overwegend grijs en droog weer. Deze mooie, afwisselende route loopt op enkele stukjes na door een rustig gelegen gebied en is duidelijk beschreven.